Cum să pregătiți o motoferăstrău pentru lucru: combustibil pentru realimentare, greșeli frecvente la pornire și sfaturi pentru depozitare.


Pentru a profita la maximum de uneltele dvs., precum și pentru a prelungi durata de viață a acestora, trebuie să urmați câteva instrucțiuni privind depozitarea și utilizarea lor. Am pregătit pentru dvs. câteva sfaturi importante pentru a vă pregăti ferăstrăul cu lanț pentru utilizare și pentru a crește durata de viață a acestuia.

 

Cum să pregătiți un ferăstrău cu lanț pentru muncă


Combustibil pentru realimentarea instrumentului


Calitatea benzinei folosită pentru a alimenta un ferăstrău cu lanț afectează direct performanța în timpul funcționării. Producătorii de pe piața mondială susțin că benzina A-95 este o opțiune de calitate și optimă. Cu toate acestea, acest lucru nu este chiar adevărat. Potrivit experților, pentru realizarea acestui număr octanic sunt folosite diverse impurități, care pun sub semnul întrebării calitatea benzinei. Prin urmare, merită să alegeți combustibil cu un rating octan de A-92 - este considerat a fi de calitate superioară și este destinat utilizării cu ferăstraie moderne.

 

Ulei de motor


Ferăstrăile cu lanț sunt împărțite în funcție de tipul de motor în doi timpi și în patru timpi. Acestea din urmă sunt mai puțin populare, așa că luați în considerare motoarele în 2 timpi mai funcționale și obișnuite. Lubrefierea în astfel de modele are loc datorită transferului de combustibil sub piston la mecanismul manivelei (este mai bine să adăugați ulei direct la acesta, pentru o lubrifiere de înaltă calitate a pieselor de frecare).


Cerințe pentru alegerea uleiului pentru motoarele în 2 timpi:

  • solubilitate ridicată cu benzină, fără prezența aditivilor și impurităților;
  • inflamabilitate crescută și conținut minim de cenușă;
  • protecție împotriva uzurii pieselor și efect anticoroziv.

Motoarele în doi timpi sunt compatibile cu uleiurile fabricate conform standardelor TC-W3 și 2T. Pentru motoarele răcite cu apă se utilizează ulei de primul standard, iar pentru motoarele răcite cu aer - 2T. Este important de menționat că numai uleiul care a fost dezvoltat special pentru această categorie este potrivit pentru drujbă.

 

Raportul ulei/benzină


Pentru a obține amestecul de combustibil potrivit, trebuie să urmăriți proporția corectă de ulei și benzină. Cea mai comună opțiune este 1:25. Pentru a înțelege cât de mult ulei este necesar pentru 1 litru de benzină, trebuie să împărțiți 1000 ml la 25. Rezultatul este că aveți nevoie de 40 ml de ulei la 1 litru de benzină.

 


Tensiunea lanțului și montajul

 

Procedura de instalare a lanțului pe un ferăstrău cu lanț:

  • Alegeți o suprafață plană pentru instalarea lanțului. Acest lucru va evita pierderea pieselor mici.
  • Deplasați maneta de frână a lanțului spre dvs.
  • Scoateți capacul (este situat deasupra pinionului) și deșurubați piulițele de fixare.
  • Reglați opritorul dințat în poziția dintelui sus.
  • Montați anvelopa pe șuruburile blocului motor.
  • Instalați lanțul: mai întâi pe pinionul motorului și apoi pe bară.
  • Reglați poziția șurubului de tensionare astfel încât să fie compatibil cu fanta de jos de pe bară.
  • Fixați capacul la blocul motor și strângeți piulița de fixare.
  • Asigurați-vă că nu există goluri după instalare.

Tensiunea lanțului joacă, de asemenea, un rol important în pregătirea instrumentului pentru lucru. Tracțiunea maximă a lanțului de la bară este de 4-5 mm.

 

Ulei de lanț


Pentru siguranța instrumentului dumneavoastră, cumpărați consumabile numai de la dealeri autorizați. Atunci când alegeți ulei pentru lanț, ar trebui să acordați atenție:

  • prezența sedimentelor sau a delaminării (aceasta nu ar trebui să fie în ulei de înaltă calitate);
  • informații despre pachet: data expirării, data lansării și multe altele;
  • recenzii ale producătorului (în cazul în care achiziționați ulei de la o marcă necunoscută);
  • compatibilitate cu uleiuri (nu amestecați organice cu minerale).

Monitorizați nivelul de lubrifiere în motofierăstrău și funcționarea sistemului de lubrifiere în ansamblu.

 

Ungerea lanțului


Pentru a accelera căutarea locației recipientului de ulei, utilizați instrucțiunile pentru ferăstrău (este întotdeauna inclus). Adesea, dimensiunile rezervorului și ale rezervorului de gaz sunt proporționale între ele - lichidul din ele se termină aproape simultan. Acest lucru se face astfel încât în ​​timpul funcționării să nu fiți distras prin adăugarea de lubrifiant.


Asigurați-vă că uleiul ajunge la lanț. Apoi întoarceți bara pe un plan plan și porniți ferăstrăul. Verificați suprafața - dacă există picături pe ea, atunci sistemul de lubrifiere funcționează corect.

Cum să pornești un motoferăstrău pentru prima dată?


După ce toți pașii de mai sus au fost finalizați, puteți trece la următorul. De exemplu, pentru a porni o unealtă cu un motor rece:

 

  • Așezați ferăstrăul pe o suprafață plană, astfel încât lanțul și bara să nu atingă obiecte inutile.
  • Trageți mânerul frânei lanțului departe de mânerul din față pentru a intra în contact cu frâna.
  • Puneți contactul în poziția „pornit”.
  • Mutați clapeta de aer în poziția închis.
  • Apăsați supapa de decompresie (dacă există una) - acest lucru va ușura pornirea.
  • Mutați accelerația în modul de pornire. Dacă ferăstrăul este echipat cu o comandă combinată, trageți maneta de accelerație din corp.
  • Dacă comanda este separată, apăsați maneta și blocați-o într-o poziție intermediară.
  • Prindeți brațul din față al ferăstrăului cu mâna stângă și apăsați unealta pe suprafață.
  • Apoi călcați pe scutul de protecție al mânerului drept.
  • Trageți de mânerul demarorului cu mâna dreaptă până când clichetul se cuplează direct cu demarorul. În momentul rezistenței, trageți mânerul demarorului spre dvs.
  • După ce apare un fulger, deschideți șocul și porniți din nou motoferăstrăul.
  • Când motorul pornește, rulați la putere maximă și eliberați accelerația. Blocarea amortizorului se va dezactiva automat.


Erori la prima rulare


Dacă ați cumpărat un ferăstrău cu lanț și nu pornește, acest lucru s-ar putea întâmpla dacă:

  • continuați să trageți de mânerul demarorului în momentul „prinderii”;
  • nu mutați întrerupătorul în poziția dorită;
  • nu închideți clapeta de aer când este pornit un motor rece sau nu deschideți când este cald;
  • pompa prea mult combustibil cu amorsa.

Dificultăți la pornire pot apărea din cauza problemelor cu alte părți ale mecanismului, cum ar fi carburatorul. El este responsabil pentru sănătatea ferăstrăului și pentru cantitatea de combustibil cheltuită în timpul funcționării. În cazul unei probleme, asigurați-vă că nu aveți nevoie de ajutor cu privire la modul de reglare a carburatorului de pe motoferăstrău.


În cazul unui fierăstrău inundat:

 

  • Opriți dispozitivul.
  • Scoateți capacul ferăstrăului cu lanț.
  • Scoateți bujia.
  • Întoarceți ferăstrăul și trageți de mânerul demarorului. Dacă în același timp se varsă multă benzină, atunci acul este blocat.
  • Puneți lumânarea în poziția inițială și porniți ferăstrăul.


Trebuie remarcat faptul că, în caz de defecțiuni, nu este recomandat să efectuați reparații independente sau să interferați cu proiectarea instrumentului. Cel mai bine este să contactați imediat centrul de service Dnipro-M. La urma urmei, oferim o garanție și o reparație gratuită pentru toate sculele mărcii noastre.


Puteți cumpăra un motoferăstrău Dnipro-M prin intermediul magazinului online.

Alergând cu drujba


Un pas obligatoriu înainte de a începe lucrul este rularea. Este necesar pentru ca părțile CPG să fie împletite. Și pistonul a putut să dea căldură cilindrului. Dacă omiteți faza de evaziune și începeți să lucrați, acest lucru va duce la o performanță redusă și o serie de defecțiuni.


Instrucțiuni pentru spargerea ferăstrăului cu lanț:

 

  • Porniți motorul la ralanti și așteptați 5 minute.
  • Apoi începeți să tăiați lemnul (se recomandă utilizarea semifabricatelor cu un diametru de până la 15 cm).
  • Utilizați metoda ciclică: 10-15 minute de lucru, apoi 5 minute de odihnă cu motorul oprit.
  • Rodajul se consideră finalizat după dezvoltarea a 2-3 cilindree ale motorului. În timpul procesului de spargere, asigurați-vă că motorul și ferăstrăul nu sunt supraîncărcate. Și, de asemenea, nu funcționează mult timp în modul inactiv.


Depozitarea și îngrijirea ferăstrăului cu lanț

 

Cheia pentru utilizarea pe termen lung a instrumentului este îngrijirea și depozitarea corespunzătoare. Nu uitați să curățați ferăstrăul cu lanț după fiecare utilizare. Goliți combustibilul, porniți ferăstrăul cu lanț și așteptați să se oprească complet.

Aveți grijă să lubrifiați mecanismul înainte de a pregăti instrumentul pentru depozitare. Atunci când alegeți o cameră pentru a depozita un ferăstrău cu lanț, acordați atenție ventilației și temperaturii aerului (ar trebui să fie rece).

 

Respectând recomandările de mai sus, veți menține cu siguranță performanța și eficiența motofierăstrăului. Siguranța în timpul muncii este, de asemenea, un punct important, așa că recomandăm cu tărie utilizarea echipamentului individual de protecție.